Μέσα από την εισαγωγή της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία οι μαθητές:
- αισθάνονται περισσότερο αποτελεσματικοί στο σχολείο και έχουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση (Software and Information Industry Association 2000, Cox 1997, Hennessy 2000).
- αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στην επεξεργασία της δουλειάς τους για το σχολείο (Passey 2000).
- δημιουργούν προσεγμένες και καλαίσθητες εργασίες (Wishart & Blease 1999).
- θεωρούν την εφαρμογή αυτών των διδακτικών προσεγγίσεων περισσότερο ενδιαφέρουσες και επικεντρωμένες σ’ αυτούς και τις ανάγκες τους, συγκριτικά με τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας (Pedretti & Mayer-Smith 1998).
- έχουν νέα κίνητρα για μάθηση μέσα από την ατομική ιδιοκτησία ηλεκτρονικού υπολογιστή, συγκριτικά με την απλή πρόσβαση σε τεχνολογικά μέσα (Harris & Kington 2002, Hennessy 2000, Passey 2000, Rockman 2000).
- Αποκτούν δεξιότητες χρήσης του υπολογιστή και των εφαρμογών του, με παράλληλη αξιοποίηση των πολυμεσικών πηγών που προσφέρονται.
- Αναπτύσσουν κουλτούρα πλοήγησης στο Διαδίκτυο με ασφάλεια και ορθολογική χρήση των παρεχόμενων υπηρεσιών του
- Αναπτύσσουν κουλτούρα διαχείρισης του Μ.Υ. μέσα από την προσπάθεια συντήρησής του, αποθήκευσης και ασφαλούς μεταφοράς από και προς το σπίτι.
- τροφοδοτούνται από τον εκπαιδευτικό με δραστηριότητες που προσφέρουν δυνατότητες για ενεργή και ανεξάρτητη μάθηση, γεγονός που οδηγεί σε αύξηση του ενδιαφέροντος τους (Becker 2000, Hennessy 2000).
- Απολαμβάνουν μια διδασκαλία περισσότερο επικεντρωμένη στις ανάγκες και τις αδυναμίες τους.
- Έχουν δυνατότητες αποτελεσματικότερης αυτοαξιολόγησης μέσω ειδικά σχεδιασμένων εφαρμογών (PwC 2002).