Γιατί τεχνολογία στην εκπαίδευση;

Ενώ ο παραδοσιακός τρόπος εκπαίδευσης πρόσωπο με πρόσωπο μπορεί ακόμη να είναι αποδοτικός, το να χρησιμοποιείς τα «εργαλεία» που υπάρχουν σε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα ανοίγει νέους ορίζοντες στη μάθηση, που δεν υπήρχαν πριν 20 χρόνια.

Πολλοί εκπαιδευτικοί έχουν διαπιστώσει ότι εξοικονομούν χρόνο και βελτιώνουν σημαντικά το επίπεδο μάθησης των μαθητών, επιτρέποντάς τους να έχουν πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό έξω από την σχολική αίθουσα. Αυτό τους επιτρέπει να χρησιμοποιούν το χρόνο των συναντήσεων πρόσωπο με πρόσωπο για επεξηγήσεις και επίλυση προβλημάτων.

Οι συζητήσεις σε ηλεκτρονικό περιβάλλον (L.M.S.) δίνουν σε πολλούς μαθητές την ευκαιρία να εκφραστούν με τρόπους που δεν θα μπορούσαν σε μια συνηθισμένη τάξη. Πολλοί μαθητές αποφεύγουν να μιλήσουν στην τάξη επειδή είναι ντροπαλοί, δεν είναι σίγουροι ή επίσης και εξαιτίας δυσκολιών στην ομιλία. Είναι εξαιρετικά καλό για πολλούς μαθητές να έχουν πολύ χρόνο στη διάθεσή τους για να συντάξουν ερωτήσεις ή απαντήσεις σε μια online συζήτηση. Οι εκπαιδευτές πάρα πολύ συχνά αναφέρουν μεγαλύτερα ποσοστά συμμετοχής σε online συζητήσεις από ότι σε μια αίθουσα διδασκαλίας.

Άλλοι λόγοι για να χρησιμοποιείς ένα ηλεκτρονικό σύστημα εκπαίδευσης:

Απαίτηση των μαθητών

Οι μαθητές εξοικειώνονται όλο και περισσότερο με την τεχνολογία και θέλουν να μπορούν να έχουν πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό μέσω διαδικτύου. Θέλουν να μπορούν να παρακολουθούν τις πιο επίκαιρες πληροφορίες και να έχουν όσα αντίγραφα επιθυμούν από το υλικό που χρειάζονται. Μεγαλώνοντας με email και άλλα εργαλεία δικτυακής επικοινωνίας, θεωρούν την online επικοινωνία σαν δεύτερη φύση.

Διαθέσιμος χρόνος των μαθητών

Πολλοί μαθητές – και γενικά εκπαιδευόμενοι – εργάζονται ή έχουν διάφορες δραστηριότητες και πολύ λίγο χρόνο διαθέσιμο για την εκπαίδευσή τους. Σε ένα ηλεκτρονικό σύστημα εκπαίδευσης μπορούν να επικοινωνούν με τον εκπαιδευτή τους ή τους άλλους εκπαιδευόμενους, να μελετούν ή να λύνουν ασκήσεις και εργασίες όταν ο χρόνος τους το επιτρέπει.

Καλύτερη ποιότητα μαθημάτων

Αν χρησιμοποιείται κατάλληλα, ένα ηλεκτρονικό σύστημα εκπαίδευσης μπορεί να κάνει τις τάξεις αποδοτικότερες. «Ανεβάζοντας» κάποια μέρη του μαθήματος στο διαδίκτυο, μπορείς να εκμεταλλευτείς με αποτελεσματικό τρόπο το χρόνο για τις πρόσωπο με πρόσωπο συναντήσεις ώστε να ασχοληθείς με ερωτήσεις και ιδέες των μαθητών. Για παράδειγμα, αν παρέχεις το υλικό μέσω μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας μπορείς να χρησιμοποιήσεις το χρόνο στην τάξη για να ρωτήσεις τους μαθητές τι δεν έχουν καταλάβει. Αν επίσης χρησιμοποιείς μια ηλεκτρονική ομάδα συζητήσεων (Forum), μπορείς να μεταφέρεις τις καλύτερες ιδέες κι ερωτήσεις του Forum στην τάξη.

Τι έχει αλλάξει τώρα;

Στις ημέρες μας, τα ηλεκτρονικά συστήματα εκπαίδευσης έχουν ωριμάσει και είναι πιο εύκολο να τα χρησιμοποιεί κάποιος από ότι στο παρελθόν. Η τεχνολογία έχει βελτιωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό, ενώ παράλληλα το κόστος και οι ταχύτητες σύνδεσης στο διαδίκτυο έχουν φτάσει σε εξαιρετικά ελκυστικά επίπεδα.

Ταυτόχρονα, υπάρχουν εφαρμογές ανοικτού ή μη κώδικα, καθώς και πλήθος εκπαιδευτικού υλικού, και «εργαλείων», που έχουν κατασκευαστεί πάνω σε μια κοινωνικής προσέγγισης εκπαιδευτική φιλοσοφία και που μια πολύ μεγάλη κοινότητα ειδικών από όλο τον κόσμο υποστηρίζει και διαρκώς βελτιώνει.

[Β.Ο. 2009]