Με τις νέες αυτές προσεγγίσεις προσπαθούμε να προκαλέσουμε το ενδιαφέρον και την επιθυμία για μάθηση, καλλιεργώντας ικανότητες του 21ου αιώνα…
Τ.Π.Ε.
Η κατηγορία αυτή περιέχει (στις υποεπιλογές), θέματα σχετικά με την εισαγωγή της Τεχνολογίας και Πληροφοριών στην Εκπαίδευση.
Μπορούμε στη σελίδα αυτή να γράψουμε σχετικά θέματα και απόψεις…
Μου αρέσει αυτό:
Μου αρέσει!Φόρτωση...
One thought on “Τ.Π.Ε.”
Μάθημα αξιοποιώντας τις Τ.Π.Ε. (κάποια βήματα)
Επιλέξτε το κεφάλαιο που πρόκειται να διδάξετε.
Προσδιορίστε τους διδακτικούς στόχους (μαθησιακούς – παιδαγωγικούς). Χρησιμοποιείστε τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών και τις οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων.
Ενσωματώστε και τους στόχους που θεωρείτε εσείς σημαντικούς για το συγκεκριμένο κεφάλαιο.
Σκεφθείτε πώς, η χρήση δικτυακών τόπων και εκπαιδευτικού λογισμικού, θα βοηθούσε στην επίτευξη των στόχων και εντοπίστε εκείνα τα σημεία του κεφαλαίου για τα οποία οι μαθητές θα μπορούσαν να αντλήσουν πληροφορίες από το Διαδίκτυο και το διαθέσιμο εκπαιδευτικό λογισμικό. Μην ξεχνάτε ότι βασικός στόχος είναι, η ενεργητική πορεία προς τη μάθηση (διερευνητικό – ανακαλυπτικό μοντέλο).
Δείτε αν το ψηφιακό υλικό μπορεί να δώσει απαντήσεις στα ζητούμενα. Προσαρμόστε τις ερωτήσεις σας, πάνω σε αυτό.
Ανακαλύψτε μόνοι σας άλλες χρήσιμες πηγές στο διαδίκτυο.
Χωρίστε την ενότητα σε τμήματα, και αναθέστε την επεξεργασία καθενός σε ξεχωριστή ομάδα μαθητών. Το μοντέλο της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας υλοποιείται σε ομάδες των 3 ή 4 μαθητών.
Δημιουργήστε φύλλα εργασίας για τις ομάδες. Οι ερωτήσεις καλό είναι να κινούνται στη βάση των αρχών που περιγράφηκαν παραπάνω. Εκμεταλλευτείτε τις ποικίλες αναπαραστατικές μορφές που προσφέρουν οι Νέες Τεχνολογίες.
Δώστε το περιθώριο στους μαθητές να φτάσουν στη διατύπωση δικών τους συμπερασμάτων.
Αναθέστε ρόλους.
Δώστε κίνητρο εφευρίσκοντας μια όσο το δυνατόν αυθεντικότερη επικοινωνιακή περίσταση.
Οδηγήστε τους στην παραγωγή λόγου, μέσα από τα στοιχεία που έχουν συλλέξει.
Πάρτε ιδέες για σενάρια και υλικό από αντίστοιχες εργασίες συναδέλφων.
Μάθημα αξιοποιώντας τις Τ.Π.Ε. (κάποια βήματα)
Επιλέξτε το κεφάλαιο που πρόκειται να διδάξετε.
Προσδιορίστε τους διδακτικούς στόχους (μαθησιακούς – παιδαγωγικούς). Χρησιμοποιείστε τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών και τις οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων.
Ενσωματώστε και τους στόχους που θεωρείτε εσείς σημαντικούς για το συγκεκριμένο κεφάλαιο.
Σκεφθείτε πώς, η χρήση δικτυακών τόπων και εκπαιδευτικού λογισμικού, θα βοηθούσε στην επίτευξη των στόχων και εντοπίστε εκείνα τα σημεία του κεφαλαίου για τα οποία οι μαθητές θα μπορούσαν να αντλήσουν πληροφορίες από το Διαδίκτυο και το διαθέσιμο εκπαιδευτικό λογισμικό. Μην ξεχνάτε ότι βασικός στόχος είναι, η ενεργητική πορεία προς τη μάθηση (διερευνητικό – ανακαλυπτικό μοντέλο).
Δείτε αν το ψηφιακό υλικό μπορεί να δώσει απαντήσεις στα ζητούμενα. Προσαρμόστε τις ερωτήσεις σας, πάνω σε αυτό.
Ανακαλύψτε μόνοι σας άλλες χρήσιμες πηγές στο διαδίκτυο.
Χωρίστε την ενότητα σε τμήματα, και αναθέστε την επεξεργασία καθενός σε ξεχωριστή ομάδα μαθητών. Το μοντέλο της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας υλοποιείται σε ομάδες των 3 ή 4 μαθητών.
Δημιουργήστε φύλλα εργασίας για τις ομάδες. Οι ερωτήσεις καλό είναι να κινούνται στη βάση των αρχών που περιγράφηκαν παραπάνω. Εκμεταλλευτείτε τις ποικίλες αναπαραστατικές μορφές που προσφέρουν οι Νέες Τεχνολογίες.
Δώστε το περιθώριο στους μαθητές να φτάσουν στη διατύπωση δικών τους συμπερασμάτων.
Αναθέστε ρόλους.
Δώστε κίνητρο εφευρίσκοντας μια όσο το δυνατόν αυθεντικότερη επικοινωνιακή περίσταση.
Οδηγήστε τους στην παραγωγή λόγου, μέσα από τα στοιχεία που έχουν συλλέξει.
Πάρτε ιδέες για σενάρια και υλικό από αντίστοιχες εργασίες συναδέλφων.