Δουβλίνο: 72 εκπρόσωποι των Ευρωπαϊκών Showcase Schools συζητούν….

Ο κόσμος μας αλλάζει πιο γρήγορα από ποτέ. Ποιες ικανότητες θα χρειαστούν οι σημερινοί μαθητές, ώστε να είναι έτοιμοι από τη στιγμή που θα αποφοιτήσουν το 2030;

Πώς μπορεί η τεχνολογία να στηρίξει το εκπαιδευτικό τους ταξίδι;

Η εκπαίδευση αλλάζει. 

Ή καλύτερα και η εκπαίδευση πρέπει να αλλάξει …γιατί ο κόσμος μας αλλάζει. 

Ή ακόμα καλύτερα η εκπαίδευση πρέπει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.

Πώς ξεκινούν όμως, οι αλλαγές; Ποιος είναι ο κατάλληλος χρόνος; Με ποιο σχέδιο; Ποιους ανθρώπους; Ποιες γνώσεις (παλιές και νέες); Ποια εργαλεία; Ποιες εμπειρίες Ποια ηθική;

Γιατί η αρχική (ίσως δικαιολογημένη) αντίσταση γίνεται άρνηση και άρα, βάρος που εμποδίζει τον όποιο βηματισμό;

Πώς επιτυγχάνονται οι αλλαγές;

  • Βάσει καλοσχεδιασμένων δράσεων που δεν αφήνουν τίποτε στην τύχη;
  • Όταν ο ενθουσιασμός των εμπλεκομένων ξεπερνά την όποια διαδικασία αλλαγής που δεν αφήνει περιθώρια αυτοσχεδιασμού;
  • Όταν γίνονται για να καλύψουν ανάγκες που δημιουργεί η νέα τάξη πραγμάτων;
  • …ή όλα αυτά μαζί, όπου η ένταση του καθενός από αυτά είναι που αυξομειώνει την ταχύτατα;

Όλα αυτά… σκέψεις, ερωτήματα και προβληματισμοί, μου γεννήθηκαν κατά την ευρωπαϊκή συνάντηση των 72 Microsoft Showcase Schools στο φιλόξενο Δουβλίνο, στις εργασίες της οποίας πρόσφατα συμμετείχα.

..με βάση το όραμα της Microsoft για τον απαραίτητο πλέον μετασχηματισμό της εκπαίδευσης (Education Transformation Framework), ο οποίος στηρίζεται σε τέσσερεις βασικούς πυλώνες:

  1. Ηγεσία & πολιτική (Leadership & policy)
  2. Σύγχρονη διδασκαλία & μάθηση (Modern teaching & learning)
  3. Ευφυή περιβάλλοντα (Intelligent environments)
  4. Σχέδιο για την Τεχνολογία (Technology blueprint)