Εμβύθιση στην ιστορία. Η Ακρόπολη κατά την «Χρυσή εποχή της Τέχνης», μέσω εικονικής περιήγησης (VR)

Στη σύγχρονη εποχή, όπου οι πληροφορίες συνεχώς αυξάνονται, η ικανοποίηση των μαθησιακών μας αναγκών απαιτεί τη μετάβαση από παραδοσιακές …σε καινοτόμες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις. Η μάθηση γίνεται πολυδιάστατη, προσεγγίζεται διαθεματικά, καταλήγοντας στην ανάπτυξη ικανοτήτων του 21ου αιώνα μέσα από Γνώσεις, Δεξιότητες και Αξίες.  Η διαθεματική, ολιστική εκπαιδευτική παρέμβαση με αφορμή την Ιστορία, αποσκοπεί στο να γνωρίσουν οι μαθητές το «χρυσό αιώνα της τέχνης», τα εκπληκτικά δημιουργήματα που σώζονται ακόμη και σήμερα, να αναπτύξουν κριτική ικανότητα αναλύοντας και εξηγώντας την αναγκαιότητα αλλά και τον τρόπο δημιουργίας τους μέσα από δραστηριότητες αναζήτησης, κριτικής προσέγγισης πηγών, συλλογής και παρουσίασης πληροφοριών, παρατήρησης τρισδιάστατων απεικονίσεων, εμβύθισης σε εικονικά περιβάλλοντα, εικαστική δημιουργία και κατασκευές.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Στο εργαστήριο του 5ου Πανελλήνιου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου Κεντρικής Μακεδονίας για τις ΤΠΕ, οι συμμετέχοντες φορώντας τα ειδικά γυαλιά, είχαν την ευκαιρία να εμβυθιστούν στο περιβάλλον, παρατηρώντας κτίσματα, ναούς, αγάλματα,  έπιπλα, σκευή – στοιχεία της καθημερινής ζωής, …με χρώματα. Επιλέγουν και εισέρχονται στο εσωτερικό ναών και κτισμάτων αισθανόμενοι ως αρχαίοι Έλληνες που πλαισιώνονται από τα καθημερινά τους αντικείμενα. «Διέρχονται» από τα Προπύλαια θαυμάζοντας τη μοναδική έγχρωμη οροφή, όπως υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της «χρυσής εποχής».. Ο «Ξεναγός» δίνει πληροφορίες και η εικονική περιήγηση (VR) κάνει το ταξίδι στο παρελθόν μια πραγματική εμπειρία. Ο περιηγητης απολαμβάνει τη θέα (εσωτερική και εξωτερική). Βρίσκει και περιεργάζεται χαμένα ή σπασμένα αγάλματα πλέον, στην προηγούμενη κατάστασή τους με χρώματα και «ζωντάνια».

[BO 5/2018]