«Ανοίγοντας τους Ορίζοντες της Εκπαίδευσης»

Ίδρυμα Ευγενίδου, 9 Απριλίου 2017. Συμμετοχή στην ημερίδα που διοργάνωσε η Χαρισμάθεια, με θέμα: «Για ένα Σχολείο με Προσωπικότητα».

«Ονειρευόμαστε μία εκπαίδευση που να απευθύνεται σε κάθε παιδί ξεχωριστά. Θέλουμε μία εκπαίδευση που να δίνει τον χώρο σε όλους να ταιριάξουν. Να τους βοηθάει να βρουν την προσωπική τους ματιά. Χρειαζόμαστε τη διαφορετικότητα του καθενός, για να μπορέσουμε, μέσα από αυτή, να πληθύνουμε το πόσα μπορεί να κάνει το σύνολο! Θέλουμε να σχεδιάσουμε την εκπαίδευση ξανά, έτσι ώστε …»

Η εισήγηση με τίτλο: «Ψηφιακό διαδραστικό υλικό στις μεθοδολογίες εκπαίδευσης: Η στροφή σε Μαθητοκεντρικά Μοντέλα Μάθησης» περιελάμβανε σε γενικές γραμμές: «Είναι γεγονός πως μια ριζική αναδιοργάνωση του ρόλου του εκπαιδευτικού στην τάξη απαιτεί, σεπολλές περιπτώσεις, αλλαγή συνηθειών και εκ βάθρων αναθεώρηση των παιδαγωγικών του αντιλήψεων αλλά και  

 καλή προετοιμασία με ταυτόχρονη παροχή σύγχρονων «εργαλείων». Στόχος η στροφή σε Μαθητοκεντρικά Μοντέλα Μάθησης με βάση την καινοτόμο πρωτοβουλία που ξεκίνησε το 2007 και είχε ως στόχο τη βελτίωση της μαθησιακής εμπειρίας των διδασκομένων, προσαρμόσαμε το ρόλο του εκπαιδευτικού ώστε να καλλιεργεί στους μαθητές του ικανότητες του 21ου αιώνα ως αποτέλεσμα όχι μόνο γνώσεων αλλά και δεξιοτήτων, στάσεων ζωής και αξιών. Σκοπός μας ήταν και είναι ο εκπαιδευτικός να γίνεται σταδιακά ο διαχειριστής της μάθησης, που καθοδηγεί τους μαθητές στο να αναζητούν μόνοι τους τις πληροφορίες και να δημιουργούν το δικό τους εκπαιδευτικό υλικό, ως μέρος μιας δημιουργικής και ευχάριστης διαδικασίας. Επιτελεί πλέον, το ρόλο του συνεργάτη, παρά του καθοδηγητή της εργασίας του μαθητή. Δεν αποτελεί το μοναδικό φορέα έγκυρης γνώσης αλλά τον σύμβουλο που θα συνδράμει στις προσπάθειες του εκπαιδευόμενου και θα τον βοηθήσει να ανακαλύψει και να οργανώσει τη «δική» του γνώση, με τρόπο που να αρμόζει στον προσωπικό του τρόπο μάθησης…»

Ευχαριστώ που μου δώθηκε η ευκαιρία και η δυνατότητα να μιλήσω για μια προσπάθεια πολλών ανθρώπων τόσα πολλά χρόνια.   [Β.Ο. 2017]