Ενότητα … χωρίς ομοιομορφία.

Στιγμιότυπο 2016-05-13, 8.15.20 μμ

Το άρθρο με θέμα: «School on the Cloud: Towards Unity not Uniformity in Education«, έγινε δεκτό για δημοσίευση στο επιστημονικό περιοδικό:  SCIENCEDOMAIN international (SDI)

Το άρθρο αυτό παρουσιάζει την πραγματικότητα του ευρωπαϊκού παιδαγωγικού συστήματος, δείχνοντας ότι, προκειμένου να παρέχει τις δύο θεμελιώδεις έννοιες στη σημερινή εκπαίδευση, δηλαδή την ενότητα (όλα τα σχολεία να έχουν ίσες ευκαιρίες, δυνατότητες και κοινό εκπαιδευτικό υλικό),χωρίς ομοιομορφία (αποφυγή «τυπικής» κοινής διδασκαλίας και κοινών εκπαιδευτικών πρακτικών), υπάρχει: η ανάγκη να εργαστούν μέσα σε ένα ευαίσθητο στις παρούσες συνθήκες εκπαιδευτικό πρότυπο, να έχουν τα κατάλληλα μέσα για να είναι σε θέση να το πράξουν και το κατάλληλο εκπαιδευτικό περιβάλλον για την εφαρμογή του. Οι λύσεις για την εκπλήρωση αυτών των αναγκών, παρουσιάζονται με τη μορφή τριών αντισυμβατικών, αλλά απαραίτητων προτάσεων για την εξέλιξη της εκπαίδευσης. Η πρώτη δείχνει ότι βρισκόμαστε σε μια εποχή ενός νέου εκπαιδευτικού πρότυπου με επίκεντρο το δίκτυο. Η δεύτερη είναι ότι το Cloud Computing είναι το κύριο όργανο αυτού του νέου προτύπου. Η τρίτη προτείνει ένα νέο σχολείο, το σχολείο στο σύννεφο.

This paper, in examining the issues that underline the reality of the European pedagogical system, shows that in order for the system to provide the two fundamental concepts in today’s education, namely unity (all schools to have equal opportunities, recourses and possibilities) without uniformity (avoiding «typical» common teaching and learning practices), there is: a need to work within a susceptible to present conditions educational paradigm; to have  an appropriate instrument to be able to do so; and a suitable educational environment  to apply these concepts. The solutions for fulfilling these needs are presented in the form of three unconventional, but necessary propositions for education to move forward. The first suggests that we are in an era of a new network-centred education paradigm.The second is that Cloud Computing is the main instrument of this new paradigm. The third one proposes a new School, the School on the Cloud.

1National Technical University of Athens (NTUA), Doukas School Associate, Greece.
2Department of IT, Doukas School, Athens, Greece.

_______________

Ευχαριστώ πολύ τον καθηγητή κύριο Κουτσόπουλο για τις άοκνες προσπάθειές του να εξελίξει την εκπαίδευση, για τις πολύτιμες εμπνεύσεις του και την εστίαση στο αποτέλεσμα  … «Φάρος».

[ΒΟ – 2016]