Αλλάζουν τη σκέψη για τα πράγματα …τα γεγονότα;

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Τις περισσότερες φορές όντας έξω από τα γεγονότα …δεν αισθάνεσαι ιδιαίτερα πράγματα. Ακόμη περισσότερο στέκεσαι κριτικά απέναντί τους. …Και ξαφνικά κάτι γίνεται …μπαίνεις μέσα σ’ αυτά. Γίνεσαι μέλος ενεργό, τα επηρεάζεις και επηρεάζεσαι …αλλάζεις. Σκέφτεσαι διαφορετικά. Αισθάνεσαι δικαιωμένος; Αυτό είναι; Αναρωτιέσαι… Αυτή τη φορά εντονότερα. Τι αξίζει περισσότερο; Το ταξίδι… ή ο προορισμός. Ακόμα βαθύτερα… Ποιός είναι ο προορισμός; Ποιό είναι το ταξίδι; Ακόμα βαθύτερα… Πόσο χρήσιμος είσαι στην οποιαδήποτε διαδρομή; Πόσο ευχάριστη την κάνεις …για τους άλλους, …για σένα;

Και ξαφνικά μια ομάδα ανθρώπων μπροστά στην ανώτατη αρχή. Ανθρώπων από διαφορετικές κατευθύνσεις με διαφορετικές προσλαμβάνουσες, ευκαιρίες, θέσεις, …που συγκλίνουν κάπου. Ανθρώπων που προσπαθούν να αλλάξουν…, πράγματα, συνειδήσεις, κουλτούρα, προσωπικές αντιθέσεις, …οι ίδιοι…  Άραγε, αλλάζουν τη σκέψη για τα πράγματα …τα γεγονότα;

…και ο λόγος;      …και σχετικό κείμενο από την Προεδρία της Δημοκρατίας

From the Part to the Whole

_PIL_from_PART_to_WHOLE_poster_small

Ένα infographic που περιγράφει τις δραστηριότητες του έργου μας «από το μέρος στο όλον»

[Β.Ο.]

Αναδημοσίευση από τον ιστότοπο της Προεδρείας της Δημοκρατίας    
Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2013 | 
Από τη συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Κάρολου Παπούλια με τους εκπαιδευτικούς, διευθυντές σχολείων και εκπροσώπους σχολείων που διακρίθηκαν στα παγκόσμια εκπαιδευτικά προγράμματα πρωτοπόρων εκπαιδευτικών και mentor σχολείων της Microsoft στο Προεδρικό Μέγαρο
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας, δέχθηκε σήμερα 12.12.2013 στο Προεδρικό Μέγαρο τους εκπαιδευτικούς και διευθυντές σχολείων που διακρίθηκαν στα Παγκόσμια Εκπαιδευτικά Προγράμματα Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών και Mentor Σχολείων της Microsoft, καθώς και εκπροσώπους σχολείων που αναγνωρίσθηκαν ως παγκόσμιοι ηγέτες στην καινοτομία στην εκπαίδευση και θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στο Παγκόσμιο Εκπαιδευτικό Φόρουμ της Microsoft, που θα γίνει τον Μάρτιο του 2014 στη Βαρκελώνη, συνοδευόμενους από τους εκπροσώπους της Microsoft Ελλάς.

Συγκεκριμένα δέχθηκε τους:

Πρόγραμμα Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών:

1. Βασίλης Οικονόμου, εκπαιδευτικός εκπαιδευτηρίων Δούκα –εργασία «από το μέρος στο όλον»

2. Σοφία Παπαδοπούλου, εκπαιδευτικός εκπαιδευτηρίων Δούκα –εργασία «από το μέρος στο όλον»

3. Κυριάκος Περιμένης, εκπαιδευτικός, 3ο ΓΕΛ Κερατσινίου –εργασία “Leonardo Da Vinci-Homo Universalis”

4. Δήμητρα Σταματίου, εκπαιδευτικός, 3ο ΓΕΛ Κερατσινίου –εργασία “Leonardo Da Vinici-Homo Universalis”

Πρόγραμμα Πρωτοπόρων Σχολείων (Σχολεία Mentor)

1. Δρ. Ματθαίος Πατρινόπουλος, Διευθυντής 29ου ΔΣ Αχαρνών, συστεγαζόμενο με το 26ο ΔΣ Αχαρνών

2. Φώτιος Περρής, Διευθυντής 26ου Δ.Σ. Αχαρνών

Σχολεία «Παγκόσμιοι ηγέτες» στην καινοτομία στην εκπαίδευση

1. Κωστής Δούκας, Πρόεδρος Εκπαιδευτηρίων Δούκα

2. Ιωάννα Τσιλιγιάννη, Εκπαιδευτικός, Υπεύθυνη Καινοτομίας –Ελληνοαμερικάνικο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, Κολλέγιο Αθηνών – Κολλέγιο Ψυχικού.

3. Τζαβιδόπουλος Ηλίας, Κολλέγιο Αθηνών.

Πέγκυ Αντωνάκου, Διευθύνουσα Σύμβουλος, Microsoft Ελλάς

Σταύρος Αλεξάκης, Διευθυντής Δημοσίου Τομέα, Microsoft Ελλάς

Έλενα Ζαγλαρίδου, Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων «Συνεργάτες στην Μάθηση» Microsoft Ελλάς

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Καλώς ορίσατε. Έχω μάθει για τη δουλειά σας, θερμά συγχαρητήρια. Είναι μία πολλή σημαντική δουλειά η σύζευξη της τεχνολογίας με την επιστήμη και την παιδεία και μαθαίνω ότι έχει επιτυχημένα αποτελέσματα και πρέπει να έχει επιτυχημένα αποτελέσματα, γιατί είμαστε μια χώρα όπου έχουμε ανάγκη και από τα δύο. Και το λέω γιατί γύρισα από μια χώρα η οποία μου έκανε εντύπωση στον τομέα τουλάχιστον της τεχνολογίας, αλλά και της παιδείας, τη Νότιο Κορέα. Ήμουν πριν από μία εβδομάδα στη Νότιο Κορέα, και ένα από τα κεντρικά θέματα συζήτησης που είχαμε ήταν το εκπαιδευτικό σύστημα. Πήγα και στους κολοσσούς της τεχνολογίας και εντυπωσιάστηκα, παρότι πριν από κάμποσο καιρό πέρασαν κι αυτοί μεγάλη κρίση. Ενδιαφέρον είναι βέβαια, για να μην τα βλέπουμε απογοητευτικά, είναι ότι τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια οι Έλληνες εφοπλιστές ναυπήγησαν στα ναυπηγεία της νότιας Κορέας 1250 πλοία αξίας 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτή η μικρή Ελλάδα, αυτή η μικρή πατρίδα, συντήρησε σ΄ ένα μεγάλο βαθμό τα ναυπηγεία μιας μεγάλης τεχνολογικής δύναμης όπως είναι η Νότιος Κορέα, γεγονός που δηλώνει ότι εμείς οι μικροί έχουμε μεγάλες δυνατότητες. Συγχαρητήρια για τη δουλειά που κάνετε, είναι πάρα πολύ σημαντική, που ακριβώς κατατείνει στην ανάπτυξη και της τεχνολογίας και της παιδείας. Σας συγχαίρω ακόμα μια φορά και θέλω να ακούσω και τον προβληματισμό σας, αλλά και τις ιδέες τις οποίες έχετε. Καλώς ήρθατε.

Π. ΑΝΤΩΝΑΚΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, καταρχάς να σας ευχαριστήσουμε πάρα πολύ για την πρόσκληση. Είναι μεγάλη χαρά και τιμή να είμαστε εδώ. Η αυλαία ανήκει στους εκπαιδευτικούς μας και στα σχολεία. Εγώ από την πλευρά της Microsoft, θέλω να πω ότι επισταμένα επενδύουμε και προσπαθούμε να συνδυάσουμε την καινοτομία μέσα στην Παιδεία. Ξέρουμε ότι η πρόοδος χωρίς καινοτομία, ειδικά στον χώρο της εκπαίδευσης, δεν υπάρχει. Στη δύσκολη συγκυρία που περνάμε αυτόν τον καιρό, πιστεύοντας, ελπίζοντας και επενδύοντας σε ένα καλύτερο αύριο για τη νέα γενιά, είναι πραγματικά μεγάλη μας χαρά και τιμή να συνοδεύουμε τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία που έχουμε εδώ σήμερα. Σχολεία που έχουν διακριθεί σε παγκόσμιο επίπεδο, και είναι πολύ σημαντικό αυτό, από τη Microsoft και πραγματικά θεωρούνται σχολεία και εκπαιδευτικοί που είναι φάροι σε άλλα σχολεία παγκοσμίως. Είμαστε μάλιστα στην Ελλάδα η μόνη χώρα στη Νότια και Ανατολική Ευρώπη, εκτός από την Ρωσία, που έχουμε δύο σχολεία σε αυτήν την κατηγορία. Θα πρέπει επίσης να τονίσω ότι η δουλειά που γίνεται στα σχολεία, ιδιωτικά και δημόσια, από τους εκπαιδευτικούς μας, γίνεται μέσα σε αρκετά δύσκολές συνθήκες.