”Smartphones, tablets, iPads…”: Χρησιμότητα και υπερβολές!

Η μάθηση μέσω Smartphones, tablets, iPads (των διαδραστικών επιφανειών γενικότερα), δίνει την ευκαιρία στο παιδί να προσεγγίσει την πληροφορία με πολλαπλούς τρόπους. Καλλιεργεί  την πρωτοβουλία,  και το εφοδιάζει με χρήσιμα και ελκυστικά “εργαλεία”.  Ενθαρρύνει την έρευνα και την αναζήτηση πληροφοριών. Εξατομικεύει τη διδασκαλία. Βελτιώνει την ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης των πληροφοριών.

Αν επιχειρήσουμε να προσδώσουμε στην τεχνολογία τη θέση που της αναλογεί…  αν την καταστήσουμε δηλαδή, «εργαλείο» διερεύνησης και μάθησης και πάψουμε να τη θεωρούμε πανάκεια ή ευκαιρία για ανούσια και επιδερμική διασκέδαση, ή ακόμα και μέσο για άσκοπες πλοηγήσεις – ίσως να ανοίξουν νέες προοπτικές. Ίσως ο εκπαιδευτικός να έχει την ευκαιρία να αλλάξει τη στάση και τη θέση του και αντί να βρίσκεται απέναντι στο μαθητή του, να βρεθεί δίπλα του…

Οι «έξυπνες» συσκευές και το εύχρηστο λογισμικό τους, δημιουργούν πολλαπλές αναπαραστάσεις με στόχο την κινητοποίησή των μαθητών και την ευκολότερη εμπέδωση της ύλης. Κυρίως όμως καλλιεργούν ικανότητες του 21ου αιώνα, ενός μίγματος δεξιοτήτων, γνώσεων, στάσεων ή και αξιών…

Στο συγκεκριμένο εργαστήριο αναζητήσαμε έστω για λίγο μαζί τα όρια μεταξύ της χρησιμότητας των συσκευών αυτών …και της υπερβολής στη χρήση τους. Ευχαριστώ θερμά τους συμμετέχοντες που έδωσαν ένα ευχάριστο τόνο στο εργαστήριο [Β.Ο.]